Koronavirüs aşılarının yeni yan etkisi ortaya çıktı: Herkeste görülebiliyor

104
Koronavirüs aşılarının yeni yan etkisi ortaya çıktı: Herkeste görülebiliyor

Koronavirüs aşılarının yeni yan etkisi büyük tartışma konusu. Bazen bu yan etkilerin sayısı artarken kimi zaman azalabiliyor. Hadi gelin konuyla alakalı merak edilen tüm detaylara birlikte bakalım.

Mevcut pandemiden kurtulmanın en önemli yolu olarak görülen aşılar bazen riskli olabiliyor. Hatırlayacağınız üzere İsrail ve ABD mRNA aşıları hakkında bazı açıklamalar yapmıştı. Onlara göre kalp kası iltihaplanması riski mevcut. Şimdi de Avrupa İlaç Ajansı benzer bir açıklama yaptı. Böylece korku seviyesi biraz daha arttı.

Avrupa ilaç ajansı nadir olarak görülen kalp kası iltihaplanmasının Pfizer/BioNTech ve Moderna aşıları ile bir bağlantısı olduğunu düşünüyor. Özellikle de kalp kası iltihaplanması veya kalp zarı iltihaplanması ile aşılar arasında bir bağlantı olup olmadığı araştırılıyor.

Avrupa İlaç Ajansı tarafından yapılan araştırmalara göre aşılamadan sonraki 14 gün içerisinde kalp kası iltihaplanması gibi sorunlar görülebiliyor. Özellikle genç erkeklerde 2 dozdan sonra bu tür yan etkiler daha fazla görülebiliyor. ABD’de yine benzer bulgular açıklanmıştı.

Koronavirüs aşılarının yan etkisi

Koronavirüs aşılarında sıklıkla kullanılan mRNA yöntemi kalp kası iltihaplanmasına neden olabiliyor. Böyle bir rahatsızlığınızın olup olmadığını anlamak ise çok zor değil. Nefes darlığı, çarpıntı ve göğüs ağrısı gibi sorunlar en önemli belirtiler arasında yer alıyor. Avrupa İlaç Ajansı konu ile ilgili araştırmalarını genişletecek.

Türkiye’de koronavirüs Delta varyantı en üst seviyelere çıkıyor: Acil önlemler alınabilir

İzlanda ve Norveç gibi ülkelerde Yapılan çalışmalar sonucunda 300’den fazla kişide aşılardan sonra kalp kası iltihaplanması görüldüğü ifade edildi. Aşı şirketleri bu tür yan etkileri gidermek için yeni çalışmalar başlatacaktır. Peki siz yeni yan etki hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bir cevap yazın